Martijn Klootwijk is Docent van het Jaar 2020/2021!

8 november 2021

Ieder cursusjaar benoemt Wateropleidingen de Docent van het Jaar op basis van de evaluaties van deelnemers. In het cursusjaar 2020/2021 kwam Martijn Klootwijk, Manager Openbare Ruimte bij Gemeente Breda en docent in het vakgebied Riolering & Stedelijk Water, als beste uit de bus. Op woensdag 3 november werd hij door Gabriëlle Knufman verrast met het nieuws in zijn les.

DvhJ 2021

Martijn geeft sinds 2007 les voor Wateropleidingen. Hij is betrokken bij de ontwikkeling en uitvoer van de opleidingen Basisopleiding Riolering, Rioleringstechniek en Onderzoek en toestandsbeoordeling van rioleringsobjecten. Jaarlijks wordt Martijn goed beoordeeld op zijn deskundigheid en interactie met de deelnemers. In het cursusjaar 2020/2021 scoorde hij een 4,7 (schaal 1-5).

“Met veel plezier en enthousiasme geef ik les voor Wateropleidingen. Dit enthousiasme probeer ik naast een grote hoeveelheid inhoud en smaakmakende voorbeelden door te geven aan deelnemers. Dat ik door hen op deze manier wordt beoordeeld maakt me trots en is een enorme eer. Het geeft me een extra motivatie om vol energie door te gaan om het beste uit deelnemers te halen en om ze te laten zien hoe mooi, innovatief en ondernemend de waterwereld is.”
- Martijn Klootwijk

Docenten van Wateropleidingen
Wateropleidingen kan niet zonder docenten. Onze docenten zijn echte vakspecialisten uit de watersector. Ze zijn onder meer werkzaam bij waterschappen, drinkwaterbedrijven, universiteiten, advies- & ingenieursbureaus, onderzoekinstituten en gemeenten. Hierdoor kunnen zij hun kennis en ervaring delen, theorie toelichten met praktijkvoorbeelden en spreken zij de taal van de praktijk.

In de beoordelingen van deelnemers scoren docenten steevast goed. Het afgelopen cursusjaar zijn 202 docenten gemiddeld met een 4,1 (schaal 1-5) beoordeeld door 1107 deelnemers. We zijn erg trots op deze hoge waardering, aangezien we het afgelopen jaar de lessen hoofdzakelijk digitaal hebben moeten organiseren. Docenten hebben zich flexibel getoond door om te schakelen naar digitaal onderwijs met behoud van hoge scores op presentatie en interactie.