Doel

Je werkt als binnen- of buitendienst medewerker binnen de watersector en hebt veel met klanten te maken. Professioneel met je klanten omgaan is belangrijk. Je bent het visitekaartje van je organisatie.

Krijg inzicht in jouw manier van communiceren zodat je communicatie klantgericht in zet. In deze training leer je hoe je je boodschap op een heldere en effectieve manier overbrengt naar je klant. Je leert omgaan met verschillende reacties zonder dat je het doel van je boodschap uit het oog verliest. Daarnaast krijg je handvatten zodat je service gericht aan de slag gaat in je eigen werksituatie.

Inhoud

In de training komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Theorie en korte communicatieoefeningen;
  • Toepassen van theorie in jouw praktijk;
  • Telefoneren met een klant;
  • Op bezoek bij een klant;
  • Omgaan met een lastige klant;
  • Inzetten van jouw kwaliteiten als je met klanten omgaat;
  • Verplaats je in je klant en weet hoe hij denkt;
  • Hoe nu verder in de praktijk.

Vorm

Voordat de training start maak je een intake via de Digitale Wateropleidingen. Je geeft tijdens de intake aan wat voor jou moeilijke situaties zijn als je contact hebt met klanten.

De training is heel praktisch. We gaan veel oefenen en geven elkaar feedback. Met als doel jezelf verbeteren. De docent speelt in op jouw situatie.

Incompany

Deze cursus verzorgen we alleen incompany op aanvraag van organisaties. Wil je deze cursus organiseren voor medewerkers? Vraag dit dan aan via dit formulier.


Doelgroep

personen die vanuit een wettelijk kader gesprekken voeren met klanten

Instapniveau

vmbo/mbo

Variant

Dag training

Maximaal aantal deelnemers

8

Coordinator

Vaardigheden

PresenterenCommunicatie en feedback


Incompany aanvragen

Wil je deze cursus organiseren voor medewerkers? Neem dan contact met ons op.

Mogelijk interessant

Inge Jager SAS

'Een conflict gaat zelden over de inhoud, maar bijna altijd over de relatie.

Inge Jager
Inge Jager Advies & Training