Streven naar kwaliteit

3 augustus 2021

Wateropleidingen heeft afgelopen mei opnieuw het ISO 9001:2015 certificaat mogen ontvangen. Een ISO 9001 certificering helpt organisaties om de prestaties te verbeteren en om een hoge servicekwaliteit aan te tonen. Wateropleidingen werkt sinds 1998 volgens deze kwaliteitsnorm.

Iso9001_2021

“Deze ISO 9001 certificering is een mooi voorbeeld van hoe ook wij als organisatie blijven ontwikkelen en beter worden in wat we doen. Het werken volgens ons kwaliteitsmanagementsysteem helpt ons om een kwalitatief goede dienstverlening te bieden naar deelnemers, docenten en opdrachtgevers. Trots op het team en dit mooie resultaat!”, aldus Gabriëlle Knufman (directeur Wateropleidingen).

Sterke punten tijdens deze hercertificatie door DNV waren onder andere:

• Gedreven, betrokken en klantgericht team van leiding en medewerkers.
  • Duidelijk aanwezige PDCA-cyclus waarbij evaluaties leiden tot verbeteracties.
  • Intensieve begeleiding van docenten.

ISO 9001 heeft ons geholpen bij de structurele aanpak van het onderwijs tijdens de corona lockdowns. Dankzij onze procedures zijn we, in samenwerking met docenten en deelnemers, in staat geweest om snel over te schakelen naar digitaal onderwijs. Deelnemers hebben hun opleiding kunnen afronden en in de evaluatieresultaten hebben zij de opleidingen gewaardeerd boven de door ons gestelde norm.

Gemiddeld 3,9 (schaal 1 – 5) in het cursusjaar 2020/2021
Na iedere module of cursus vragen we deelnemers om hun feedback via een evaluatieformulier. Deze beoordelingen helpen ons om de kwaliteit van onze opleidingen te waarborgen. In het cursusjaar 2020/2021 zijn we beoordeeld met een 3,9 (schaal van 1 – 5) gemiddeld. We zijn trots op deze scores, al zien we ook dat deelnemers het fysieke onderwijs gemist hebben. Er is een sterke behoefte aan klassikaal onderwijs en we zijn dan ook blij dat we (naar verwachting) hier na de zomer weer mee starten.

Cursusjaar 2020 2021