Jaarverslag 2022

2022 stond voor Wateropleidingen in het teken van de verbinding. We gingen op bezoek bij onze stakeholders en opdrachtgevers in de watersector en we versterkten de verbinding met onze docenten en deelnemers. Naast een geslaagde docentendag verzorgden we grootse diploma-uitreikingen voor meer dan 100 geslaagden van onze zuiverings- en drinkwateropleidingen. We realiseerden vele mooie maatwerkopdrachten voor onze partners. Onder de vlag van World Water Academy rondden we in Zuid-Afrika en Jordanië onze OKP projecten met succes af.

Jaarverslag 2022

Opleidingen

Maatwerk

Indien ons regulier cursusaanbod niet voldoet, dan ontwikkelen we maatwerk. In 2022 hebben we weer mooie projecten opgeleverd bij partners in de watersector.

dijkbewaking

Opleiden om dijkbewaking te professionaliseren

foto_rivierenland

Procesoperators Waterschap Rivierenland krijgen meer kennis van slib

vitens

Op maat gemaakte Hogere Opleiding Drinkwater voor Vitens

saba_1

Drinkwatertrainingen in Caribisch Nederland

prolander_nkw

Medewerkers Prolander en provincie Drenthe volgen op maat gemaakte cursus ‘Klimaatrobuuste inrichting van beekdalen’

gh

Maatwerk Geohydrologie bij Gemeente Eindhoven

Internationaal

2022 stond in het teken van het afronden van twee grote OKP-projecten in Zuid-Afrika en Jordanië. Ook verkenden we de mogelijkheden voor nieuwe projecten en organiseerden we onze eerste internationale online cursus over de zuivering van afvalwater.

Didactiek

We ontwikkelden nieuwe (digitale) werkvormen, om onze lessen nog interactiever te maken. Ook trainden we onze docenten en organiseerden we docentenbijeenkomsten om de verbinding tussen de docenten verder te verstevigen.

Updates uit 2022

docentendag 1 - Jörn

In juni werd de docentendag 2022 georganiseerd.

img_4516_900x506

Diploma-uitreiking waterzuiveringsopleidingen: 135 geslaagden!

ecosysteem

We lanceerden samen met JONG Waterbeheer een cursus: Ecosysteem van de werkvloer.

dsc00638-2

We gingen op werkbezoek bij Evides Waterbedrijf.

hod_actueel_banner

We organiseerden een netwerkbijeenkomst voor alumni van de Hogere Opleiding Drinkwater: HOD actueel.

diploma_drinkwater22

Gezellige diploma-uitreiking voor drinkwateropleidingen