Wateropleidingen op werkbezoek bij Evides Waterbedrijf

23 december 2022

Om goed aangehaakt te blijven op ontwikkelingen op de werkplek, gaat Wateropleidingen regelmatig op werkbezoek bij relaties in de watersector. Op 15 december gingen we met een team naar productielocatie Baanhoek van Evides Waterbedrijf, waar we werden bijgepraat over ontwikkelingen in het productieproces van drinkwater en het werk van operators en procestechnologen. Een erg interessante middag!

DSC00638-2

Op productielocatie Baanhoek in Dordrecht wordt drinkwater gemaakt van oppervlaktewater uit de spaarbekkens uit de Biesbosch en van grondwater. Dit maakt het een erg geschikte locatie om meer te leren over beide zuiveringsprocessen. Voor de Basisopleiding drinkwaterproductie 2021/2022 was dit hierom ook één van de excursielocaties. We werden ontvangen door Timothy van Heeswijk, procestechnoloog bij Evides Waterbedrijf, die ons meenam langs de verschillende zuiveringsstappen van beide processen. Hij gaf uitleg over wat er in iedere ruimte gebeurt en wat de rol van operators en procestechnologen hierbij is. Dit gaf ons een mooi inzicht in het werk op een productielocatie.

DSC00632-2   DSC00634-2

We kijken terug op een zeer interessant werkbezoek! De ene collega is meer betrokken bij het vakgebied drinkwater dan de ander, waardoor er een verschil in kennis is. Het is dan erg interessant om vanuit verschillende invalshoeken met elkaar het gesprek aan te gaan. We bedanken Evides Waterbedrijf, en Timothy in het bijzonder, dan ook voor hun gastvrijheid!